PERCUBAAN PERTAMA MENGERAMKAN TELUR ANGSA

Pada 1/11/09... rakan kongsi aku call aku pada waktu petang.. dia cakap nak masuk kan telur angsa 6 biji... aku pun dah pening... aku cakap , telur dah penuh dalam 3 biji incubator... so aku cakap kat dia.. letak lah kat mana yg leh masuk .. kasi ejas2 lah telur-telur kat dalam tu.. kasi muat sama dia...
so malam tu jugak aku candling utk tgk telur mana yg tak ada benih... telur itik lah yg paling banyak sekaran ni...
akhirnya ada lah yg leh di buang coz tak ada benih... so ini lah rupa dalam incubator aku .. sesak.. heheheh...
Dah lah tu .. telur-telur anak ayam gajah dah mula nak menetas... dan dah ada yg menetas pun..memang dalam incubator aku ni .. aku set kan suhu untuk penetasan.. maximum 37.2 deg jer..Humidity 68%.. alhamdullilah .. anak-anak ayam menetas tanpa ada masalah ... cuma kita perlu perhatian lebih terhadap (perangai ) incubator kita ni.. insyallah .. akan berjaya..
terus terang aku kata kan .. aku cuma pusing kan telur-telur ayam dan itik aku ni DUA KALI JER DALAM MASA 24 JAM...
syukur pada Allah yg memberi rezeki kepada kita.. Allah maha adil .. what u give u will get it back...





















  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

0 Response to "PERCUBAAN PERTAMA MENGERAMKAN TELUR ANGSA"

Post a Comment