BARU BELAJAR BUAT TELUR ITIK MASIN



salam..ini 1st time aku nak buat telur masin ni.. memang time dok kat kg dulu selalu cilok telur masin nenek aku.. memang aku nampak dia rendam dalam air garam.. cantik jer nampak dok dalam balang kaca..
tapi bila aku nak buat sendiri sekarang.. huh ..byak jugak benda yang nak kena buat.. time basuh telur ni lah yg paling cerewet... tapi aku berjaya jugak menyiapkan nya...
ramuan yang aku guna garam kasar jer.. sekilo kot... tapi aku masak setengah  1/2 kilo jer untuk telur-telur yang dalam gambar ni... aku rasa tak lah masin sangat... dan memang sesuai utk lidah aku lah .. hehehhe.. aku mula rendam telur ni dalam air garam pada 11/11/09.. so lagi 14 hari aku nak kena tgk lah keputusanya.. kalau tak jadi .. ades... kesungai lah jawabnya.. tak pun bagi makan kat ayam2 aku ..
kalau ada sesiapa yg baca coretan aku ni .. leh lah tinggal kan coment.. resepi ker.. hehehe
terima kasih

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

0 Response to "BARU BELAJAR BUAT TELUR ITIK MASIN"

Post a Comment