INCUBATOR AIR-FORCE FOR SALES

Create your own banner at mybannermaker.com!
Make your own banner at MyBannerMaker.com!




NEW DESING


Incubator... apa itu incubator... ini pandangan dan pendapat saya lah .. incubator ada lah sebuah alat yg dicipata untuk mengganti kan tugas-tugas ibu ayam semasa proses pegeraman.. degan membekalkan haba yang berterusan selama tempoh pengeraman misalnya 21 hari untuk telur ayam , haba yang ideal dan konstan (36.5 to 39.0) di kekal kan di dalam kebok incubator ... macam-macam device yang digunakan utk menghasil kan haba di dalam kebok incubator.. salah satunya Mentol lampu...
apa jua devive yang kita guna selagi praktikal dan boleh mendapat kan suhu yang di kehendaki semasa proses pengeraman itu sudah memadai.

Mengapa perlu guna incubator...??

Dari apa yg kita tahu incubator ada lah alat yg di gunakan untuk menggantikan tugas-tugas ibu ayam..
maksudnya tanpa ibu ayam pun kita boleh tetas kan anak ayam dgn mengikut cara-cara yang betul.
Normal praktik daripada pnegguna-pengguna incubator ada lah untuk memaksimum kan hasil penetasan telur-telur ayam mereka... BAGAIMANA PULA TU YE?

Ibu ayam akan bertelur dalam lingkungan 10 atau lebih..
Jika guna incubator.. telur ayam akan dirampas sepenuhnya dari ibu ayam itu... maka ibu ayam itu tak perlu membuang masa untuk megeram telur itu selama 21 hari....semiggu selepas di kurung ibu ayam itu sudah boleh di kahwin kan lagi dgn penjantan... tak sampai sebulan dia akan bertelur lagi .. dgn erti kata lain ibu ayam ini tak perlu menjaga anak2 yang akan bakal menetas.. yg mana mungkin akan mengambil masa 2 to 3 bulan ...cuma selepas anak-anaknya mencapai umur 2 bulan lebih.. baru lah si ibu ayam ini tadi akan mate dan akan bertelur semula...
so penternak dah jimat masa dan dapat meningkatkan product anak ayam itu sendiri...

Ada juga kes-kes dimana ibu ayam itu sendiri tak pandai mengeram kan telur-telur nya sendiri...selalu terjadi kepada jenis-jenos ayam exotic seperti ayam serama contohnya...
bayangkan lah kita beli ayam tu mahal.. bertelur ..tapi tak mahu mengeram.. so sampai bila pun kita tak dapat mengembang biak kan ayam-ayam kita tu ..

Apa-apa pun pendapat.. di sini saya boleh simpulakan... sekiranya kita mempunyai incubator... sudah ada satu kelebihan kepada kita... jika kita bercakap pasal telur dan pengeraman kita boleh melangkah kehadapan untuk menunjukan kelebihan yg kita ada...












HARGA TANPA PENGHANTARAN  RM295 harga tahun 2010 dan akan naik lagi mengikut keadaan dan harga semasa baragan

MUATAN TELUR AYAM KAMPUNG 50 HINGGA 60 BIJI
MUATAN TELUR PUYUH 180 HINGGA 230 BIJI

ini incubator aku .. memang nampak lebih kurang jer...

RINGAN/MUDAH ALIH (Berat tak sampai 3 KG)

SENANG UNTUK DI CUCI KERANA BADAN IBCUBATOR DI BUAT DARI PLASTIK.

TEMPAT LETAK TELUR DI LETAK KAN ALAS KARPET YANG MUDAH ALIH.


DI BEKAL KAN DENGAN TERMOMETER YANG TELAH DI TENTU UKUR KAN JULAT NYA.
untuk mendapat kan ketepatan suhu yang sebenarnya didalam incubator ( tiada lagi penjual incubator yang menawarkan khidmat calibrasi/calibration termometer mereka)


HUMIDITY 50% TO 63%  amat mudah untuk di capai menggunakan incubator ini.
Hanya mermerlukan bekas air yang kecil sahaja HUMIDITY akan meningkat kepada 70% to 80% di mana humidity yang sesuai dan di perlukan semasa penetasan.
(HYGROMETER DI JUAL BERASINGAN)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

2 Response to "INCUBATOR AIR-FORCE FOR SALES"

  1. sekadar berkongsi............. says:
    November 9, 2009 at 5:37 AM

    amboi ..dah siap leh jual dah ni.....bagus betul...ambe doakan tuan berjaya...

  2. 2ez says:
    February 3, 2010 at 9:15 PM

    wqahh....den pong nak gak tompah inkubutor nie...leh usahakan proses denak power...

Post a Comment