PORT TEMPAT AKU LEPAK SAMBIL MEMANCING

TANGKAPAN TERBARU.. KELAH SIRIP KUNING
Dah hampir magrib..baru ikan kelah ni sentap umpan pancing aku.. aku guna umpan hirisan kelapa sawit masak.

Salam semua... sekadar nak berkongsi hobi

Memancing ni memang hobi aku ni dari kecik lagi ...(semenjak tadika dulu lagi... dah main paya)

Tak dinafikan minat memancing aku ni tak leh di lenyapkan.. cuma boleh di sekat sementara sahaja.. maklum lah kita ni berkerja di bandar... kerja pun 7am to 9pm baru sampai rumah..ini lah rutin aku di setiap hari berkeja...kalau ada masa pun hari ahad.. itu pun kalau anak-anak aku pergi lepak rumah nenek dia... apa lagi aku bebas lah ... heheheh...

So port aku ni di area TAMAN SRI NANDING.. ala belakang reban ayam aku jer.. dulu port ni kaya dengan ikan MASAI...BAUNG... KELAH...SEBARAU.. TILAN...TENGAS.. tapi sekarang ni.. kena tengok air lah jugak... kalau hujan di kawasan pangsun sana... alamat keruh lah air kat area aku ni... tapi bagus pula utk aku mencari ikan baung....









Ini lah anak aku yg sulung.. aku pun tak tahu macam mana dia boleh minat dgn memancing ni... tgk tu tgh stanby nak sembat ikan ... katanya " papa.. bila ikan jaws nak makan pancing kakak ni" gelak besar aku... budak-budak kata kan..
port yg anak aku duduk ni.. aku pernah naik kan ikan baung akar sekilo lebih sekor... memang banyak ikan baung kat sini.. coz kat depan tu ada perdu buluh yg terjuntai kedalam air.. Tapi stanby lah batu ladung dan mata kail banyak2... sangkut jer ..kalau tersalah baling...hehehe... umpan cacing tak susah.. tempat aku duduk tu ... korek jer.. confirm ada cacing kat situ..

Yang kat bawah ini gambar port aku kat tepi reban ayam aku... sambil-sambil bagi ayam makan .. aku pacak lah joran aku kat sini... kalau aku nak mancing ikan masai.. aku cari lah anak cengkerik yg bersaiz kecik...tapi selalu aku layan kelah jer... sangkut isi kelapa sawit masak... tinggal jer kat situ.. kalau nasib baik .. ada lah kelah yg menjamah umpan tu... memang dah ada rekod kat sini.. kelah 5 kilo pernah di naik kan.. yg bersaiz sedehana tu .. tiap-tiap minggu ada org naik kan... aku jer baru sekalu merasa tarikan si raja sungai ni.. huh .. memang best...






























PORT IKAN BAUNG AKAR



Gambar sungai ni .. adalah salah satu tempat yg ada di sepanjang sungat langat (area sungai LUI) kat ni memang best utk casting anak2 sebarau.. kalau nasib baik ... kelah pun bantai gewang kita...


bersambung.. nanti aku upload kan gambar-gambar ikan yg di naik kan di sungai ini..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

0 Response to "PORT TEMPAT AKU LEPAK SAMBIL MEMANCING"

Post a Comment