JENIS-JENIS BAKA AYAM DI REBAN AKU




yg yang kat atas ni anak ayam yg aku ambik telurnya dari TAWAU sabah... adalah blood line baka ayam filipines... jadi lah... tggu lah besar sikit nanti... kita tgk macam mana rupanyer... tapi kalau dari mata kasar pun kita dapat lihat perbezaan bulu anak-anak ayam ni.. berbeza dgn anak ayam yg ada kat area kita ini.. bulu kepak dia panjang ....ini baru umur sebulan...
Yang kat dalam sangkar ni anak ayam hutan yg telur nye aku mintak dgn otai dari tasik chini pahang..macam2 jenis ayam pelik ada kat rumah dia... ini jer yang ada masa aku pergi rumah dia...
Tak banyak pun koleksi yg ada di reban aku ini... maklum lah baru nak mula... byk lagi jenis-jenis ayam yg belum ada... cthnya ayam belanda... ayam api-api... dan kalau leh semua jenis ayam aku nak letak kat reban aku ni...






ini lah gambar-gambar specis yang ada kat reban aku sekarang...
dan masih ada lagi gambar ayam yg belum aku snap gambarnye...
tgguuu..






  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

0 Response to "JENIS-JENIS BAKA AYAM DI REBAN AKU"

Post a Comment